Salonir - Ahol már nem minden a régi (Év: E.u. 885.)


    Vámpírok

    Share
    avatar
    Neta
    Admin
    Admin


    Karakterlap
    Szint: Admin
    Fókuszpont: Bújócskára épp elég
    Rang: Gyermekek Istene

    Vámpírok

    Témanyitás by Neta on Kedd Ápr. 18 2017, 18:17

     Amint azt már mondtam facen, a véleményem szerint vámpír és vámpír között nincs különbség. a jelenlegi rendszerünk alapján. Mindenki faszagyerek, meg nyomja a mindtricket, meg elugrál a kardcsapás elől. Hurrá. Oszt? semmi érdekesség, egyediség nincs benne. Ebből nem látszik, hogy ha lecsapom a karját, akkor kar nélkül rohangál a továbbiakban, vagy elvérzik, vagy leszarja, hogy lecsapom a karját mert nem tudom lecsapni neki.  

    Arra gondoltam, hogy minden vámpírnak lehetne egyfajta Potencia pontja. ( most találtam ki, lehet más is a neve )
    A Potencia pontok képletesen azt jelölik, hogy mennyire hatékonyan tudja előhozni a vámpír képességeket. Elfogadott előtörténetért, mindenki egységesen X Pp-t kap. Ebből vásárolhatja össze, hogy milyen képességekkel indul.
    Ha visszagondoltok az Interjú a vámpírral, című filmre, ott se tudta felét se Louis annak, amire Lestat képes volt. ( mivel a valóságban nincsenek vámpírok, csak efféle művekre tudunk referenciaként tekinteni. )

    Milyen képességekre is tehetnek szert a vámpírok? Én a következő klisés elemekre gondoltam, de persze lehetnek egyebek is.

    Regeneráció, erő, gyorsaság, ügyesség, alakváltás, éles érzékek ( hallásnak és látásnak van különösebb szerepe, esetleg a szaglásnak ) szívósság, a sokat vitatott elmetrükk, szemfényvesztés, csábítás.

    Ezek közül a legtöbbet nem kell különösebben magyarázni, magától értetődő, hogy mit is takar a megnevezés.
    Ghoul alkotás: a vámpír vérének segítségével egy halandóból ghoult képes csinálni. A ghoul nem félvámpír, sokkal inkább a vámpír vérének hatása alatt álló ember, aki szívósabb a közönséges halandónál. A vámpír véréért cserébe szolgálja, segíti azt, de nem agyatlan rabszolgája.

    De egyelőre mindegy is, hiszen folyamatosan kitalálhatunk egyéb képességeket, térjünk, most a rendszerre amit javaslok.
    Az X potencia pontból, megveheti a kezdő képességeit. Mivel mindenki másképpen képzelné el a vámpírját, ebből fakadóan eltérő képességű ezáltal eltérő erősségű vámpírok keletkeznek. ( egyedivé válnak, attól függően, hogy milyen kombinációban vásárolják össze a képességeiket. )

    Amikor a vámpír szintet lép, kap bizonyos mennyiségű Pp-t amelyből újabbakat vásárolhat, vagy erősíthet mondjuk olyan képességet, amely fejleszthető.

    Hosszú távon lehet belőle max erős karaktert építeni, de addigra a lehetséges ellen JK-k is komolyan megerősödhetnek.    

    Alapképességek:
    Vámpírikus táplálkozás: nincs szüksége élelemre, csak vérre heti egyszer.
    Élőhalott: Nem fulladhat meg, nem halhat bele a magasról való leesésbe.
    Élőhalott, mint hátrány: Nekro részét Thorgarra hagynám, egyébként meg tűz és napfény árt neki.
    Betegségekre immúnis: Hulla, egyértelműen nem tudják a már egyébként is halott sejtjeit megtámadni a betegségek.
    Vonzó: ??? Alapból kurva dögösnek kellene lennie? Mi van akkor, ha valaki egy szörnyeteg vámpírt képzel el magának? Az ugyan nem fog senki bedőlni neki, hogy jaj de cuki vagy.

    Ilyen alapképességekkel még semmi extra nincs benne, a Vonzó meg megvitatandó. A képességek ne legyenek olcsók, nem az a cél, hogy második szinten OP karakterek szülessenek. A cél az lenne, hogy egyediek legyenek. Vélemény, fújjogás jöhet, úgyse kötelező elfogadni.  


    Nekem alapvetően tetszik az elgondolás, bár én még mindig amondó lennék, hogy égesse a drágalátos vámpír a saját vérét, hogy tudja használni a képességeit. Ezt úgy gondolom, hogy oké, legyen meg a potenciálpont, de a vámpír a képességhasználathoz vért kelljen felemésszen (aktív képességre gondolok, nem passzívra), s minél többet használja, annál zabásabb lesz szegénykém, tehát a táplálkozási ideje egy kicsit megsűrűsödik ilyenkor. A vérivás fun, de legyen valami gyakorlati része is, ne csak a nemlét fenntartása szerintem. De ez a potenciálpont sem egy rossz dolog, lényegében lekorlátozhatjuk ezzel őket, mivel a vámpír alapvetően OP azért, ha úgy nézzük. Én még tán annyit tennék hozzá, hogy...

    - ha sokat vitattuk az elmetrükköt, akkor azt szabályozzuk be úgy, hogy a JK vámpír csakis a saját szintjén lévőt, vagy az annál alacsonyabbat tudja elmetrükkel irányítani. Ezzel nem fogjuk elvenni a kedvét a random JK-knak a játéktól, ha egy másik JK vámpírral kerülnek szembe.

    - A nekró részével kapcsolatban: A vámpír élőholt, ami egy nekromantával szemben azért hátrány, merthogy a nekró alapvetően csicskáztatja az élőholtakat. De! Azon kívül, hogy a vámpír egy intelligens élőholt, magyarán nem egy dungeon skeleton, itt is fontos szerintem a szintkülönbség, a nekróknál meg az, hogy melyik Körben van éppen. A 10. vagy inkább a 9. Körben lesz egy olyan varázslat majd, hogy "Intelligens Élőholt Feletti Uralom", amivel akkor irányíthat maximum JK vámpírt, ha az szintjével megegyező, avagy szintje alatti, de! Ezzel sem veheti rá arra, hogy nemlétének véget vessen, legalábbis JK-knál ezt lekorlátoznám erre, NJK vámpírt akár rávehet egy ügyes nekró arra, hogy sétáljon kifele a napocskára, JK-t semmiképpen sem. Továbbá JK-t nem vehet rá arra, hogy saját magának ártson, bármilyen módon is, legalábbis egy másik JK nem. Természetesen a fizikai támadások használnak ellenük is, tehát a nekró vérét kiszopkodhatja a vámpír ugyanúgy.

    Gyorsan leegyszerűsítve: A vámpír lényegében minden halandóval szemben tud elmetrükköt alkalmazni, kivéve nekromanta (a halandót azért emeltem ki, mivel az a lényeges itt, hiszen egy másik immortalt, mondjuk egy sárkányt irányítani nem igazán fog a vámpír se). A nekromanta tud minden élőholtat irányítani, intelligenseket csak egy idő után, és a JK vámpír és nekromanta közötti mentális-irányítós interakció akkor sem történhet a másik testi épségének, életének a kárára, a JK beleegyezése nélkül. Ez természetesen oda-vissza, egy magasabb szintű vámpír JK, ha épp valahogy tudja befolyásolni a nekromantát, ugyanúgy nem veheti rá a JK nekrót arra, hogy "te fiam, ugorjál már le arról a szép hídról, köszi!. Kb... ennyi, ja. És azt hiszem, így kb. egálban vannak.

    - Nekró2: Az elmetrükk a nekromantákra nem hat. De! Egy 7-es szintű vámpír egy 1-es szintű nekromantát simán befolyásolni tud. Még egy kettest is, tán egy hármast is, de ezt majd játéktéren látjuk. A nekromantáknak lehet, hogy nagy a tudásuk, de az inkább elméleti, mintsem gyakorlati. Gyakorlatban rohadt sokat kell tanulniuk hozzá, hogy ténylegesen durván badassek legyenek. Mire elérnek oda, hogy egy vámpírt ténylegesen a fenti varázslattal irányíthassanak, olyan 4. vagy 5. szint környékén lesznek, addig pedig a "nézzük egymást, mert egyikünk sem tud mit kezdeni a másik agyacskájával" effektus él kb. Az elmetrükk többségében azért nem hat rájuk, merthogy ottan vannak azok között, akik évszázadok, évezredek óta az élőholtakkal foglalkoznak és ezt megosztják egymással. Vámpírok is vannak ott, akik kötelesek megosztani a tudásukat, így a saját fajukról is le kell írniuk a Libris Mortisba mindent. Of course, egy ősvámpír röhögve csicskáztat egy nekromantát, max tán a Nagymestert nem. Mert azért ő a Nagymester. De a Nagymester NJK Very Happy

    - Nekró3: Vámpír lehet nekromanta, de leginkább evidensen a Vér Ösvénye fog feküdni neki.

    - Vonzó a fenéket, Neta jól mondta Very Happy Ha már alapul veszünk valamit (márpedig alap mindig kell, csak ne legyen copypaste), akkor ott a WoD. Ha valaki játszott Vampire-el, ott vannak a Nosferatuk. Oksa, szemfényvesztéssel elérheti, hogy vonzónak lásd, de szerintem a vámpirikus lét nem jár azonnal "aztakurvadejólnézekki" effektussal. Nem azt mondom, hogy emeljünk át bármit is a WoD-ból, de ne alkalmazzuk a túlzottan klisés effektusokat, se pro se kontra (a napfény persze evidens, tehát hiába, az evidens klisé maradós, mert anélkül nem vámpír a vámpír). Lehet az ronda is. Sőt. Élőholt. Very Happy

    - Ghoulok: A ghoul nem rabszolga, de ha már Neta példáját vesszük figyelembe, megint WoD. Oké, a vámpír véréért cserébe szolgálja, de akkor a vámpír vére mit adjon neki pontosan? Mert Őserő 1 diszciplínát nem adhat Very Happy Oké, szívósabb, de szerintem minden ghoulnál jöjjön ki valami egyedi, egyik lásson jobban a sötétben, a másik szeresse véresebben a húst... így tovább. És kell hátrány is a ghoulnak, tehát oké, nem agyatlan rabszolga, de szerintem a vérkötés az létezzen, magyarán nem tudja elárulni a vérurát, semmilyen módon, kötődik hozzá. Ez olyan... mesterséges szeretet. Tudod, hogy nem szereted (ha nem szereted), de mégis szereted...





    Megérkeztem.
    Amit írtok, az nem elhanyagolandó, viszont megfontolandó minden egyes szempontból.
    Alapból úgy indultam neki az oldal alkotásának, hogy nem akarok semmit se túlbonyolítani, azt sem akarom, hogy pontrendszer legyen - max nagyon minimális, elvégre valahogy mégis muszáj a játékosokat hasonlítani -, nem akarok nagyon kliséket, ebből kifolyólag pedig mindent átlagosnak, egyszóval játszhatóvá akarom tenni az oldalt.
    - Képességeket illetően: nyilván vámpír és vámpír között is van különbség. Ha az alap felállást nézzük, a kettes szintű vámpír mindenben erősebb egy egyes szintűnél. De ha behoznánk az oldalra ezeket a pontokat, akkor egy egyes szintű vámpír tudna rakni a szemfényvesztésre, míg a másik mondjuk reflexekre tesz, így már el is dőlt, hogy az egyes szintű is simán telibevághatja a kettest. (No, ebből a szempontból nekem mondjuk nem lenne fer, hogy egy magasabb szintű vámpír vagyok és lenyom egy kisebb)
    - Ghoul: ebben egyetértek, és Thorgarral is, miszerint nem árthat vérurának, nem árulhatja el azt, kötődik hozzá. Hogy mit ad neki? Mint ahogy a játékban is volt, vagy az tudott, a vérfogyasztástól hasonló lesz, mint vérura (Ha Malkáv, akkor hangokat hall, kicsit megőrül; itt mivel nincsenek ilyen klánok, azért mégis hajaznának kicsit Vérurukra viselkedésükben). Márpedig a vértől szívósabbak, gyorsabban regenerálódnak, mint egy átlag ember, és persze legtöbbjük drogosnak is néz ki tőle; havonta egyszer pedig kötelesek visszatérni vérurukhoz, hogy az vért adjon nekik. De ha már mindent tisztáztunk és elfogadott lesz a rendszer, akkor átvitatjuk, hogy hogyan is működnének a ghoulok. (S persze nem azokra a ghoulokra kell gondolni majd, amik a shadow of mordorba, meg gyűrűk urába szaladgálnak)
    - Vonzó: nem muszáj annak lennie, nem automatikusan nyeri el ezt a "képességét", de ha már hat az elmére, nyilván el tudja érni, így ergo, senki sem számolt be olyanról, hogy a vámpír, akit eddig látott, csúnya lett volna, sőt vonzónak találta, mert hát megtévesztette. Mi tudjuk, hogy nem minden esetben van így.
    - Pontok és vérégetés: A pontos dolog még oké, bár már így is egy plusz, amire figyelni kell a vámpíroknál, ha szintet lépnek (nem csak FP, hanem PP is jár nekik). Ezt persze rögtön el kellene osztaniuk a képességeikre, vagy pedig gyűjtik, hogy elegendő legyen a képességre. A vérégetésről... ezt nehéz lenne megoldani, mivel akkor még azt is kell figyelni, hogy hogy használja a képességeit, hol és mikor, és szólni neki, hogy tüntesse fel, hogy neki 5-ből már csak 2 maradt. Hovatovább, még egy dolog, amit ki kell dolgozni játék előtt, az pedig a pontok elosztása - melyik képesség mennyibe kerül szintenként. Nem azt mondom, hogy lusta vagyok, de játszhatóvá akarjuk tenni az oldalt, nem pedig bonyolulttá. Most akkor el kell dönteni, hogy Fókuszpontot gyűjtök, vagy Potenciapontot? Még az oké is, de az égetés már túl sok lenne a mi figyelmünknek, főleg ha az oldal kinövi magát.
    - Elmetrükk: Oké, be lehet szabályozni, de azért vámpír a vámpír, mert neki ezek a képességei vannak, máskülönben neki annyi. Esetleg egy tőle egy szinttel magasabbat még be tudna trükközni, de onnan fentebb már nem, így?
    - Nekro: Ha a nekro képes arra, hogy irányítása alá vonja a vámpírt, akkor megint bejön a kérdés: ha nerfelünk mindent, a nekrok miért op-k? Very Happy Már bocs, de nekem így tényleg annak tűnnek, hogy minden halottit tudnak irányítani, plusz azt is, aminek lelke van. Bár, hogy eljussanak a 10. vagy 9. körbe, oda elég sok játékot kell felmutatnia, szóval az még annyira nem is vészes.

    Másik kérdés: Ha egy valamit nerfelünk, akkor miért nem nerfelünk még több mindent? Oké, a sárkányoknak szintén lesz ilyesmijük, hogy mivel a sárkánytól nyerik a lovasok a mágiát, lényegében a sárkánynak kell tanulni, azt kell tanítani, így rajta keresztül fogja tudni a lovas. Ha a lovas nem drakojan, hanem mágus, neki megint nehezebb a dolga, mert ott már két emberre kell figyelnie, és nyilván sokkal másabb: ő nem nyerhet mágiát a sárkányától, de azt jelenti, hogy ő is tud varázsolni, meg a sárkánya is. (Update majd Feroxival, tehát nem minden végleges).

    Én értem, hogy mit akarunk csinálni, és nem is hülyeség, csak akkor ha egy valaminek van, körbe kell nézni az oldalon, hogy kell e még valamelyik fajnak hasonlóképp eljárni. Plusz pontokat betenni. Stb.


    Update by Neta

    Miért lenne bonyolult?
    A kalandokért járó FP-ből összegyűjtött annyit, hogy szintet lépett, hurrá?!
    Kap 2 Pp-t.
    Tud belőle képességet venni?
    Nem---> A következő szinten megint kap 2-t, az négy, abból tud venni, igen.
    Igen---> Kiválasztja az áhított képességet és bumm! Vámpírok képességei bejelentő topicba ír egy bejegyzést, hogy ő ennek és ennek a vámpírjának szintlépésből adódóan kapott 2 Pp-ért megveszi a regenerációt. Bejelentés után felírja az adatlapjára, hogy regeneráció. Kész, tiszta sor.

    Egyéb: mágus hogyan jut a varázslatokhoz?
    Naruto, írok egy tanulást és tudom a Jégeső varázst?
    Salonir: Minden varázslatnak van egy Fp költsége, Figyelem, ez bonyolult lesz!
    Passzív Fp: ez növekszik, minden kaland után. Gyűjtögetjük a passzív FP-t, hiszen ez mutatja meg, mennyire vagyunk közelebb a következő szinthez.
    Aktív FP: Az Aktív FP-t a Passzív FP-ből származtatjuk, Lásd példa!
    ET-ért kapunk 50 FP-t.
    ---> Passzív FP = 50
    ---> Aktív FP = 50
    A varázsló vásárol mondjuk egy Varázsköpeny nevű varázslatot, pont költsége 25 Fp
    ---> Passzív FP = 50
    ---> Aktív FP = 25 ( 50 - 25 = 25 )
    A varázsló részt vesz egy fórumkalandon, kap mondjuk 15 FP-t
    ----> Passízv FP = 65
    ---> Aktív FP = 40 ( 25 + 15 = 40 )
    A Varázsló kiakarja tanulni a kristálymágia alapjait, ami mondjuk egy rezonancia nevű varázslattal jár együtt, pontköltsége 40 FP
    ---> Passzív FP = 65
    ---> Aktív FP = 0 ( 40 - 40 = 0 )

    Érthető, tiszta sor, egyszerű matematika.
    Megint csak ki lehet balance-olni a karaktert, mindenki össze tudja vásárolni magának a kívánt varázslatokat és tökéletesen egyedi karakterek jönnek létre. Ugyan az a szint, de más erősség, mert másra fókuszált.

    A harcosok értelemszerűen nem vásárolnak maguknak varázslatokat. Mert ahhoz be kellene iratkozniuk az Akadémiára. Gondolom én. Persze járhatok totálisan rossz nyomon.

    Vérégetés: nem feltétlen kell hozzá pontozósdi, elég, ha a játékos odafigyel arra, hogy erősen bitangul verekedhet, de ne 10 körön keresztül vagy csinálja tíz körön keresztül, de utána igenis játssza ki, hogy éhes és az első szembejövő kurvát szárazra szívja.



    A vérégetésre én sem pontrendszert gondoltam, csak, ahogy Neta mondta, figyeljünk oda a játékosnál a játékára. A nekromantákhoz viszont annyit tennék hozzá, hogy pontosan a fentebbiekben igyekszem őket nerfelni, viszont azt már túlzottan soknak tartanám, ha egy alapvetően élőholt entitáshoz nem nyúlhatnának hozzá, még akkor is, ha annak van lelke (annál jobb, ha van lelke...). Azt még mondhatom, hogy ezt a varázslatot megalkotom úgy, hogy lesz I-es és II-es verziója, és kitolom mondjuk a 8. Körre, tehát a nekró addigra kb. 5. és 6. szinten lesz, mire megtanulja a tényleges irányítását mondjuk egy vámpírnak, de a JK-k közötti interakcióra a fentebb írt szabályajánlatot tenném, és ezzel már ott tartunk, hogy nem fognak egymás torkának esni. Viszont én spec. azt nem tartanám fairnek, ha egy élőholt (még, ha intelligens is) egy szó nélkül nagy erejű (ergo nem 13. Körös) nekromantákat ugráltatna. Azzal a nekromancia lényege veszne el gyakorlatilag. Persze, vannak nagy hatalmú élőholtak, de a vámpírok nem azok, csak nagyobb hatalmúak, valahol a dungeon skeleton és a lich között helyezkednek el egy skálán.

    Plusz 1: Nekróból nem lesz vámpírvadász. Mert nem. Nem léphet arra az útra, mert akkor tényleg túlzottan OP lenne. A nekromanta nem vadássza az élőholtakat, hanem igyekszik megérteni őket, minél többet tudni róluk. Remélem ez így már elég nerf.

    Elmetrükk: Hát, nem tudom. Tegyük fel, van egy vámpírvadász JK-m, egy szinttel magasabb a vérszopónál, direkt úgy írom a játékot, hogy minden szempontból arra gyúr, hogy a vámpírok ne tudják megfogni őt, az meg simán fogja és csicskáztatja. Lehet az első dolgom az lenne, hogy "faszomazegészbe" és nem azért, mert VP-zni akarnék, hanem mert kb. irreális lenne, ha a játékomat egész idő alatt erre építettem, aztán jön egy szintem alatti szemfogas és belesétáltatna a szakadékba. Itt jön be megint az AKR pontrendszer, amiben egyetértek, hogy ne vezessük be, de akkor mi mentén csináljuk az elmetrükköt? Mert, ha a fenti példa megtörténik egy játéktéren, akkor a játékos joggal mondhatja azt, hogy azért ez kicsit sok. Én maradnék a szinttel megegyező/szint alatti irányításnál, a vámpírnak pedig azért bőven vannak képességei arra, hogy fogjon és hosszában kettétépjen, ha nem tud belemászni az agyba.


    Utolsó kérdés, mivel amint látom, ezen pont, hogy nem találunk épkézláb fogódzót.
    Mindenáron szeretnénk elmetrükköt? Egy asztaliban basszus megoldható, tud védekezni a dolog ellen, kockával meg vagy megdobja vagy nem. Én ezt az elmetrükköt rohadtul nem erőltetném, mert szerintem unfair, másodjára meg kijátszhatatlan vita nélkül. Jó mi ki tudnánk játszani, de basszus mi mi vagyunk. Petike, aki bár jól játszik,de korlátolt ahhoz, hogy megértse, hogy Józsi Vámpírja belemászik az agyába, rohadtul nem fog örülni neki. Józsi meg sztrájkol, hogy Peti nem azt csinálja, amit ő akar. hagyjuk ki a fenébe, a vámpír önmagában is kurvaerős, nem szükséges még egy ilyen bivaly nehezen kijátszható és elfogadható képesség is neki. Pont.


    Ha viszont lenerfeljük a vámpírnál az elmetrükköt, én az "Intelligens Élőholt Irányítása" varázslatot szigorúan Engedélykötelessé fogom tenni a fairség jegyében. Félre ne értsen senki, nem OP-síteni akarom a nekromantákat, szimplán nem akarom, hogy az alapjellegük elvesszen Very Happy
    avatar
    Crion
    Admin
    Admin

    Tartózkodási hely : Nicosia

    Karakterlap
    Szint: Admin
    Fókuszpont: Túl a fókuszon
    Rang: Főisten

    Re: Vámpírok

    Témanyitás by Crion on Szer. Ápr. 19 2017, 23:40

    // Direkt írok külön mert én vagyok a legerősebb.//


    Hát én is akkor az elején kezdem mert hülyeség lenne a végén.


    A rengeteg bullshit után és a kemény hangvételű, már engem bántó szavak után meg kell jegyeznem az örök igazságot amit már nagyon rég óta próbálunk sulykolni.


    Ez az oldal Salonir. Salonir egy egyedi világ amiben nincs Vampire Maszkabál, nincs WoD és nincs semmi hasonló, mert a saját ötleteinket saját dolgainkat próbáljuk meg eladni a játékosoknak, nem egy ilyen összetákolt bigyót.


    A vérpont vagy mi a bré ez, jó ötlet. Egyediséget és karaktert adna a játékosok vámpírjainak, de nem szabad túlbonyolítani. Talán úgy képzelném el mint a Gundanon a Infuuint meg az ilyen egyéb nyalánkságokat.


    I. Ghoul: Tök fölösleges. Szerepjátékosként én nem akarnék egy ilyen agyhalott kupacot cipelni magammal. Még csak a fáradtságot se venném, hogy csináljak egyet. Személy szerint, egy tök ártatlan embert félemlítenék meg, aki úgy szolgálna mint az urát. Természetesen ő csak egy halandó így nagyon nincs beleszólása a mestere életébe.


    II. A legfontosabb talán úgy egybevetve az egésszel, hogy majd jön egy árva kérdés amit én is feltettem magamnak:


    "Ha ez ennyire ki van tápolva, meg dolgozva. A többi faj miért nem? scratch "


    A véleményem szerint teljesen az egész fölösleges, hiszen megint egy olyan fába fogjuk vágni a fejszénket amiből lehet nehéz lesz kihúzni azt. Magunkat hátráltatjuk és jó forrásokból tudom, hogy (GUNDAN) az újabb és újabb ötletek egy fontosabb cél elérése közben csak hátráltat mindent.
    Startra kész oldalnak kéne lennünk, és majd ha már vannak játékosaink, akkor elkezdeni ezt az egészet.


    Az meg, hogy az elme csalásokat és a hasonló bűbájoknak írunk egy saját rendszert abban teljes mértékben benne vagyok.


    Valahogy úgy lehetne elképzelni ezt a dolgot, hogy az egyik játékos kivetíti az előadni kívánt képet, az illúziót ugye. (Mind fucking meg hasonlók.)
    Le írhatja a játékos játéktéren is, de akár, hogy még izgibb legyen PM-ben is lemehet ez a vízió (Gundan gennydzsucu) és utána már csak a kivetülést látjuk a képességet elszenvedő játékos szemein keresztül. Egy kis misztikum így van is bennünk és mennyire OP-nak tűnik így a vámpír, hogy rád néz..... kövi posztban az ellenfél meg már csak írja, hogy miként mészárolják le a szeme láttára a családját (akik közben otthon teáznak.). Maga a sokk amiket ezzel el lehet érni, nagyon jó karakterfejlődési pontoknak adhatnának színteret.




    A másik ötlet. Leginkább ez most pattant ki az agyamból és Cara drágámhoz szólna leginkább, de a srácokhoz is.
    Ugye van 3 vámpír családunk. Tök egyszerű lenne a három családot lebontani sajátosságokra. Az elsőben erősek lennének, kemény brutál harcosok akik a vámpír képességeiket használva Overpowerkednek.
    A második csoport lenne akik az átkukat kihasználva a gyorsaságukra és ügyes ravaszságukra használnák.
    A harmadik csoport pedig a mondhatni "vámpír mágiával" operálnának. Persze mindegyikben meglenne egy alap közös, de akár mint egy talent, így a beleszületési rendszer már alapból meghatározza a jövőben betöltendő szerepedet.


    Nagyjából ennyi lenne, ha valamit kihagytam vagy nem tértem ki rá akkor szóljatok rám.


    ([// Majd az obszcén és utalgató gennyeskedéseket próbáljuk meg valahol máshol kiélni. :Wink: //])

    Miféle gennyeskedésekről beszélsz? Senki sem gennyeskedett senkivel. Lényegtelen.
    Ha a három családot bontod szét, akkor onnantól kezdve nincs értelme azt mondani, hogy vannak egyéb vámpír családok is. Mert hát, úgyis a három valamelyikéhez fognak húzni. Ergo lesz egy csomó egy kaptafára készült vámpírunk.
    Amiről te beszélsz, hogy Gundanon küld egy Pm-et és a másik kari azt látja, az meg genjutsu. Akkor most nem ugyan azt koppintjuk?
    Illetve ne keverd az illúziót a gondolat olvasással és irányítással.

    Az elmetrükköt használva OP-nak tűnik? Családod lemészárlását láttatja veled? Ebben van egy kis gond. Honnan tudja, hogy kik a családod, hány tagból áll és vannak-e egyáltalán családtagjaid? Kiolvassa az elmédből az egészet?? Az meg időigényes, nem? Addig a vámpírvadász karót szúr a szívedbe. De lényegtelen is én még mindig azt mondom, hogy a mindfucking maradjon ki. Normálisan kijátszhatatlan és nem OP-nak tűnik hanem az. Egy fórumalapú játékban az, mert sehogyan sem tudod kibackelni, míg asztaliban van rá esélyed, hogy kockák eredményei alapján nem hat rád.

    Egyébként meg teljesen szükségtelen. Én még mindig azt mondom, hogy fölösleges, mert úgyse tudsz JK-val szemben igazságosan vagy éppen úgy, hogy mindkét fél igazságosnak vegye normálisan kijátszani. Kettő, ha csak azok a képesség leírások maradnak amik alapvetően vannak a vámpíroknál, már bőven elég erősek.

    Illetve, ha már nagyon amellett kardoskodsz, hogy ez egyedi, mert Salonir ... akkor miért vonultat fel a jelenlegi fajleírás, eleve olyan képességeket, amelyeket ha úgy vesszük, minden más szerepjáték, amely tartalmaz vámpírt nagyjából hoz? Gyorsaság mindenhol van, erő mindenhol van, halhatatlanság mindenhol van, mindtrick szinte mindenhol. Kész passz, slussz. Akkor felteszem neked a kérdést, ha meghatároznánk egy lehetséges vámpírképesség listát, amelyből összeválogathatod a vámpírod képességeit, kezdésképpen és a jövőben, akkor honnan tudod megállapítani, hogy copyrozunk valahonnan vagy egyedi dolgokat hozunk bele? Anélkül természetesen, hogy elmondásod alapján valaha is játszottál volna Vámpír asztalival?

    Illetve! Mivel a valóságban vámpírok nincsenek ( vagy legalábbis reméljük, hogy nincsenek ) honnan máshonnan tudsz meríteni, ha nem a klisékből, az olyan sablonokból, amelyeket valaki megalkotott már előttünk?

    Hasztalan és lényegtelen ezen agyalni, mert amíg ezen agyalunk, addig nem játszható az oldal? Akkor legyen Revízió. Az olyan fajokat, amelyek kérdésesek, tegyük addig elérhetetlenné, amíg az egyszerűbbeket játszhatóvá tesszük és elindítjuk az oldalt.
    Ne legyenek vámpírok, vérfarkasok, lidércek, nekromanták, angyalok, inkarnátok, drakojanok, vadászok, indítsuk el az alap fantasy fajokat és az oldal elindulása után az igényeknek megfelelően, folyamatosan updatelve elkerülhetjük nem csak az effajta vitát, de szép sorban felépíthetjük a további igényeknek megfelelően az oldalt.

    Az alapjaink megvannak, így az igényeknek megfelelően finomíthatjuk, kiegyensúlyozhatjuk és alakíthatjuk, tudatában azon tapasztalatoknak, amelyekkel gazdagszunk a játék elindítása után, ha úgy vesszük ez még inkább tiszta sor.
    avatar
    Caralden Yosa
    Admin
    Admin

    Tartózkodási hely : Moldred

    Karakterlap
    Szint: Admin
    Fókuszpont: Feneketlen
    Rang: Akadémiai Igazgató

    Re: Vámpírok

    Témanyitás by Caralden Yosa on Csüt. Ápr. 20 2017, 16:54

    Egy, nem szeretem, ha csipkelődnek velem, vagy bárki mással, szóval ez a dolog kicsit rossz "hangvételű" volt. Nem a pontelosztásra gondoltam, hogy bonyolult, azt értettem. A vérégetés nem volt egyértelmű, arra írtam, hogy bonyolult lenne kivitelezni.
    A másik pontrendszeres dolgot értem (aktív, passzív).

    Az, hogy azt láttatja veled, hogy a családod meghalt, nem kell tudnia, hogy hogy néz ki a családod. Gundanon se tudják a genjutsu használók, hogy életben vannak e vagy sem, ő csak láttat veled egy képet, aminek hatására a legrosszabb félelmed jön elő, de a JK attól nem tudja, hogy neked az a legrosszabb félelmed, hogy meghal a családod... de láttathatja azt, hogy meghalnak a szeretteid, nem kell ismerni az arcukat.
    Ezzel nem azt mondom, hogy feltétlenül kell ide ilyen.

    Nem feltétlenül kell az elmetrükk, de akkor mi értelme egy szemfényvesztő vámpírnak? Azt meg lehet határozni, hogy ha elmetrükközni akar, akkor csak erre és erre hat (lásd cirkuszi vámpír, aki lenyűgözi a közönséget olyan dolgokkal, amik nincsenek is ott), ez még nem feltétlenül op-ság, csak egyszerű trükközés, amitől a másik JK-nak nem rossz lesz, sőt ellenkezőleg. Másik, ami vonzóság... az is elmetrükk, eléri nálad, hogy szépnek lásd. Ez megint nem hátrány a másik JK-nak, sőt előnyös, ha nem egy csúfságot akar látni, persze ez a vámpírtól függ, hogy ő hogy akarja, hogy lássák.

    Másik: igen, ez Salonir. Attól függetlenül, hogy más oldalakon is vannak vámpírok, mert hogyan tudnál mást írni a vámpírokra? Írjam azt, hogy démonok, vagy testetlen lelkek? Feljön egy játékos és kinevet, mert ő ilyet még nem látott a vámpírokról, mert nyilván megszokta, hogy a vámpír egy alap faj minden fantasy-ban, és ugyanúgy vannak ábrázolva.

    Ha minden fajt elvennék, mert nem játszható még, akkor miben más Salonir, mint egy egyszerű fantasy oldal, amit még anyám is meg tudna csinálni? Mi marad? Elf, félelf, ork, ember... tökéletes. Feljövök az oldalra, szétnézek, ki is léptem, mert ez egy fos.

    A három vámpírcsaládnak jó lenne adni valamit, elvégre mégiscsak ők a három nagy család. Attól, hogy van valami plusz bennük, nem zárja ki, hogy a játékos ne csinálhatna magának családot, mert honnan tudjuk, hogy nincs e ötlete az ő családjára? Vagy ha épp nem tetszik neki a három nagy család szokása? Akkor szépen megalkotja a sajátját valami egyedire, ad nekik valami hagyományt, valami pluszt, és kész.

    Nem akarok ezen vitatkozni, mert feleslegesnek tűnik az egész. Eddig nem volt vele probléma, így is tetszett a külsős játékosnövendékeknek, szóval majd megkérdezek erről egy külsős véleményt, hogy ő örülne e ilyen pontrendszernek. Ha igen, akkor nincs akadálya, hogy bevezessük, mert még mindig arról van szó, hogy játszhatóvá akarjuk tenni az oldalt minden fajjal együtt, nem pedig arról, hogy elvegyük a játékos kedvét a sok számokkal. Mint admin, engem nem zavar, de ha játékos vagyok, akkor megkérdezem, hogy "ez mi a franc?", mert nem matekozni jöttem az oldalra, hanem szórakozni. Gundanon a TJP pontokat és hasonlókat még mai napig feleslegesnek tartom, mert csak kukacméregetés van belőle és azóta csak olyan élményeket olvasok, amik arról szólnak, hogy hat word oldalon keresztül súlyokat cipel. Unalmas.
    Nyilván itt más kontextusba öltözne, amit nem vitatok.

    Szóval félreértés ne essen, Neta, nem az ötlet lett lehurrogva, hanem a szájbarágás, és részemről az, hogy a sorokat olvasva rosszul éreztem magam, mert az jött le, hogy hülyének vagyok nézve.

    Egy ötlet merült fel bennem még tegnap éjszaka. Ha már a sárkánylovasoknak és egyéb fajoknak van külön mágiájuk, akkor a vámpírok számára is hozhatunk létre 10-20 diszciplínát/varázst/trükköt, amiknek lenne 7 szintje (nyilván mert annyit ér el a játékos is). Valamint hozzátéve, hogy szintenként mennyire használhatja, mennyi az időtartama.
    Példa:
    Téboly - 1 szint: 50 FP
    2. szint: 100 FP
    3. szint: 150 FP
    és így tovább. A lényeg, hogy meg lenne határozva, hogy mely szinten mennyi FP pontot kell rá költenie, és akkor nem kell számolgatni, hogy aktív és passzív (bár én még mindig ÉRTEM, hogy az hogy működik, lehet más nem, de majd ki kell próbálni.)
    És így nem fogyó dolog az FP, hanem gyűjthető és ugyanúgy alkalmazható, mint a mágus és barátai esetében.

    Melyik a kivitelezhetőbb, melyik átláthatóbb? Mert akármelyik változatot nézem, úgyis lesz benne egy kis WoD copy, ha akarjuk, ha nem.


    Mielőtt megint valaki kitalálja, hogy gennyeskedek, meg csipkelődök, ami hozzá teszem NEM IGAZ! akkor most visszakérdezek.

    A te ötleted akkor az alábbit mondja?
    Példa:
    Józsi az ET-ért kap 100 Fp-t
    Ebből megveszi a Tébolyt 1. szinten.
    Marad 50 Fp-je
    Megveszi az Őserőt is 50 FP-ért
    Több képességet nem tud vásárolni, mert nincs költhető Fp-je.

    De a következő szinthez, csak 100 Fp-t kell gyűjtenie mert a 2. ( karakter ) szint mondjuk 200 Fp-nél érhető el.
    Gyűjtött 100 újabb Fp-t 200 van neki, de mivel a játék elején összevásárolt 100 Fp értékben, nem költhet csak 100-at. Megveszi a Tébolyt 2. szinten esetleg kettő másik diszciplínát 1. szinten.
    Ha IGEN, akkor végtére is ugyanarról a rendszerről beszélünk, csak én nyakatekertebben fogalmazok és más példát hoztam.

    Vagy te azt mondod, hogy amint gyűjtött annyi FP-t, hogy eltudjon költeni 50-et, 100-at, akármennyit, azt elköltheti és nem kell megvárni, hogy karakterszintet lépjen?

    Mert én se azt mondom, hogy kettőféle FP-je van ... egy FP-je van és az állandóan gyűlik, de nem vásárolhat össze képességeket 500 Fp-ért ha nincs csak 345 Fp.-je.
    Legalábbis, most én nem értem, hogy min vitázunk.
    Most az én kedvemért, hogy én értsem miről beszélünk.

    Az ötlet tehát az, hogy ha van 500 FP-d ( tételezzük fel, hogy egyetlen képességet, meg semmit sem vettél még. Eddig tisztán toltad a játékot és most vásárolnál képességet ) akkor tulajdonképpen, csak annyi és [olyan szintű <--- ez már a te szintezős ötleted pluszban] vásárolhatsz képességet hogy az össz FP érték ne lépje túl az 500-at.

    S egyértelműen, a szintlépésedhez nem kell csak mondjuk 100 FP, hiába vásároltál képességeket 500 Fp értékben. Nem 600 kell a következő szinthez hanem 100, mert 500 nem fogyott el.

    Ha igen akkor erre mondtam, hogy tiszta sor, egyszerű matek és nem bonyolítunk semmit sehová. A megfogalmazás más lehet, de ugyan arról beszélünk.
    Csak meg kell határozni, hogy milyen vámpírképességek legyenek, az szintenként mennyibe kerüljön, vagy egységesen minden képesség ugyan annyiba kerül.

    Ez egyáltalán nem bonyolult. Mi a fenének tépjük egymást, ha ugyan arról beszélünk?

    avatar
    Thorgar
    Admin
    Admin


    Karakterlap
    Szint: Admin
    Fókuszpont: Siginturg
    Rang: Tárnarengető

    Re: Vámpírok

    Témanyitás by Thorgar on Csüt. Ápr. 20 2017, 21:27

    Most én vagyok a legerősebb Very Happy

    Chates megbeszélések alapján végül arra lett jutva a dolog, hogy hagyjuk kifutni a vámpírokat úgy, ahogy vannak, egyelőre a pontrendszert békénhagyjuk. Lényegében az elmetrükk alatt (amennyiben így valaki könnyebben érti), Cara arra gondolt, ami a Vampire-ben a Ravnosok Fantazma diszciplínájának felelhetne meg és nem a Ventrue Uralomnak. (Persze ez nem egyenlő ezzel, de a hasonlatot így lehet legkönnyebben levezetni)

    Pontrendszert, egyebet előveszünk akkor, ha tényleg szükségesnek látjuk és a JK-k is igénylik, a vérégetést pedig játéktérre hagyjuk, Neta szavaival élve "az első szembejövő kurvát szárazra szívja", ha sokat baszkódott a vámpírerőivel. Egyéb specifikálás a 3 nagy család között fog történni, de ott lesznek természetesen a szabadon alakítható dolgok.

    Ui: Intelligens Élőholt Irányítása nem lesz engedélyköteles akkor.

    A topicot közös megbeszélés alapján átraktam az archívumba, de nem lesz lezárva. Egyelőre indítsuk be az oldalt, aztán marhatjuk egymást tovább a vámpírokon.

    Ui2: igen kék, ki nem keresem a színkódomat most

    Sponsored content

    Re: Vámpírok

    Témanyitás by Sponsored content


      Pontos idő: Szer. Nov. 22 2017, 15:48